Amerikaanse kinderen willen het liefst een iPad
Amerikaanse kinderen willen het liefst een iPad, als ze een gadget mochten kopen. Dit blijkt uit een onderzoek van Nielsen.
Amerikaanse kinderen willen het liefst een iPad, als ze een gadget mochten kopen. Dit blijkt uit een onderzoek van Nielsen.
De iPad wordt het meest gebruikt tijdens het televisiekijken en op bed. Dat wijst een onderzoek van Nielsen uit.
Een onderzoek van Nielsen laat zien dat iPad-gebruikers (en telefoongebruikers) niet bereid zijn om te betalen voor nieuws, of in het ergste geval slechts een klein beetje. Voor online muziekdiensten wordt wel betaald.
Aziaten kopen in de VS procentueel gezien de meeste smartphones.
Uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de iPhone momenteel aan kop gaat in de Amerikaanse smartphonemarkt. RIM kreeg de grootste klappen en Android groeide afgelopen halfjaar het snelst.
Nielsen heeft een onderzoek van vorige week aangepast: ze beweerden dat 32 procent van de iPad-bezitters geen apps downloadt. Maar dat moet 9 procent zijn.
Volgens onderzoek van Nielsen installeert 32% van de iPad-bezitters nooit een app. Maar gelukkig is er ook nog hoop: 63% van de geïnterviewden heeft de koopknop gevonden.
Nielsen heeft in het onlangs uitgebrachte rapport The State of the Apps ook gekeken naar advertenties in apps, de mate waarin gebruikers apps kopen en aantal downloads.
Games zijn de meest populaire categorie onder smartphone-gebruikers, blijkt uit gegevens van Nielsen. Facebook is op alle platformen de meest populaire app.
Bezitters van een iPad zijn veel vaker geneigd om een iPhone te kopen, dan andere groepen. Vooral de App Store en de mogelijkheid om onderling apps uit te wisselen spelen daarin een rol.
Android-gebruikers zijn jonger, minder rijk en lager opgeleid dan iPhone-gebruikers. Ook zijn Android-gebruikers sneller geneigd om voor iPhone te kiezen.
Volgens een onderzoek van Nielsen is er nauwelijks sprake van een iPhone-effect: net als vóór het tijdperk van de iPhone kijken mensen eerst naar prijs, betaalmogelijkheden en netwerkkwaliteit.