Onderzoekers gebruiken iPhone om geluk te meten
Onderzoekers hebben een iPhone gebruikt om het geluksgevoel te meten.
Onderzoekers hebben een iPhone gebruikt om het geluksgevoel te meten.
Faxion en Winkwaves hebben een onderzoek uitgevoerd naar Nederlandse smartphonegebruikers. Daaruit blijkt dat de smartphone niet alleen positief is, maar ook ergernissen oplevert.
Nielsen heeft een onderzoek van vorige week aangepast: ze beweerden dat 32 procent van de iPad-bezitters geen apps downloadt. Maar dat moet 9 procent zijn.
Volgens onderzoek van Nielsen installeert 32% van de iPad-bezitters nooit een app. Maar gelukkig is er ook nog hoop: 63% van de geïnterviewden heeft de koopknop gevonden.
Uit onderzoek onder Amerikaanse tieners, waarin hen werd gevraagd voor welke ondernemer zij de meeste bewondering hebben, staat Apple-topman Steve Jobs met stip bovenaan.
NPD heeft uitgezocht dat de iPad 20% van de tijd in bed doorbrengt. Ook blijkt de iPad bij early adopters 18 uur per week te worden gebruikt en zijn vroege kopers tevredener.
iPad-gebruikers doen vijfmaal zoveel aankopen binnen apps, in vergelijking met iPhone-gebruikers. Pages en Quickoffice Mobile brengen het meeste geld op.
Distimo heeft in een rapport over juni 2010 de In App Purchases in de App Store onderzocht. Er blijkt een groot verschil tussen iPad en iPhone.
Kopers van de iPad zijn veel zelfzuchtiger, rijker en beter opgeleid dan mensen die de iPad niet willen hebben.
Apple's OS (nu iOS, voorheen iPhone OS) heeft in de maand juni een groei doorgemaakt op het gebied van online advertentie-aanvragen. Er was een groei van 36 procent op te tekenen en in totaal neemt iOS 56 procent van alle advertentie-aanvragen op smartphones voor haar rekening.
De iPhone is nog steeds de meest gewilde smartphone en scoort het hoogst in tevredenheid van gebruikers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van ChangeWave.
77 procent van de mensen die gisteren bij de Apple Stores in San Francisco, Minneapolis en New York een iPhone 4 kochten, hadden al een iPhone.