Apple verscherpt regels voor reclametracking in iPhone-apps
Apple heeft de regels voor reclametracking in iPhone-apps aangescherpt. Ontwikkelaars moeten aangeven waar ze reclametracking voor gebruiken.
Apple heeft de regels voor reclametracking in iPhone-apps aangescherpt. Ontwikkelaars moeten aangeven waar ze reclametracking voor gebruiken.
Instagram heeft een belangrijke reclamedeal gesloten, maar blijft naar eigen zeggen wel trouw aan de ingezette koers van een beperkt aantal adverteerders.
Apple is op Tumblr een blog gestart om reclame voor de iPhone 5c te maken. De kleurrijke video's staan op Vimeo.
Apple weigert gebruikersgegevens uit iOS te delen met grote reclamebedrijven. Apple's reclamemenetwerk iAd is hierdoor niet populair.
Samsung wil niet dat atleten op de Olympische Spelen een iPhone gebruiken. Ze moeten het logo afplakken.
Apple beperkt de trackingmogelijkheden in apps. Via de Advertising Identifier mag gebruikersinformatie alleen voor reclame worden verzameld.
Apple beschrijft in een nieuwe patentaanvraag hoe bijvoorbeeld een iPhone je huidige humeur kan gebruiken voor specifieke advertenties.
Apple heeft een nieuwe reclamespot voor de iPad uitgebracht, waarin de creatieve mogelijkheden van de iPad centraal staan.
De Duitse rechter heeft speluitgever Gameforge verboden freemium-aankopen in gamereclames te adverteren.
Steeds meer websites tonen advertenties die iOS-gebruikers ongevraagd naar de App Store sturen.
Apple heeft een reclamespotje voor de iPhone 5s uitgebracht. Een met de iPhone 5s gefilmd familiefilmpje doet harten smelten.
63 procent van alle mobiele reclame-impressies wordt gedaan op een iPhone, iPad of iPod touch. Dit blijkt uit data van Adfonic.