YouTube gaat reclames tonen in mobiele video's
Google heeft TrueView aangekondigd, reclames in YouTube bij mobiel gebruik. Een aparte YouTube-app in iOS zal misschien gunstig uitpakken, als Google straks meer armslag heeft met een losse app.
Google heeft TrueView aangekondigd, reclames in YouTube bij mobiel gebruik. Een aparte YouTube-app in iOS zal misschien gunstig uitpakken, als Google straks meer armslag heeft met een losse app.
Foursquare heeft naast Local Updates nu ook Promoted Updates toegevoegd. Hiermee kunnen bedrijven gericht reclame sturen naar gebruikers, die op zoek zijn naar iets in de buurt.
Apple heeft een reclamespotje voor de iPhone 4S uitgebracht, met filmregisseur Martin Scorsese. Hij gebruikt in een taxi in New York Siri om afspraken te herplannen, verkeersinformatie op te vragen en vrienden te zoeken.
Shopboard is een handige Nederlandse iPhone-app waarin je niet alleen de laatste aanbiedingen van bekende winkels ziet, maar ook de gebruikersbeoordelingen daarbij. Weet je meteen dat je dat tosti-ijzer niet moet kopen.
Apple heeft een tweede reclamespot voor de iPad 3 uitgebracht, met de titel 'Do It All'. Notities maken, informatie opzoeken of schilderen: op een retinascherm doe je alles mooier.
De iPad-app MultiWeb is een webbrowser voor maximaal vier websites op één pagina. Die kan je dan vervolgens ook nog eens tegelijk bedienen, al kan je ook kiezen voor 'slechts' 2 of 3 websites per pagina.
Adverteerders zouden UDID hebben omgeruild voor de identificatiecode ODIN om gebruikers te onderscheiden. Hierdoor kunnen ze advertenties bijvoorbeeld toespitsen op gebruikers.
Brekkie is een app die dagelijks inspiratie biedt over reclamecampagnes, marketing en design. Elke dag krijg je een video, foto, artikel, quote en statistiek.
In een nieuwe reclame voor Siri gebruikt John Malkovich de dienst om verschillende vragen te beantwoorden. In eerdere reclames kwamen Zooey Deschanel en Samuel L. Jackson voorbij.
In 2011 nam het aantal iDevices in box office-films toe met 40 procent. Het aantal Apple-producten in Hollywood-films groeide van 2009 tot 2011 met 45 procent.
Ontwikkelaars maken 24 procent minder omzet wanneer zij geen gebruik maken van UDID. Dat terwijl Apple stilletjes aan is begonnen met het weigeren van apps die de unieke code benutten.
Apple heeft de bekende acteurs Samuel L. Jackson en Zooey Deschanel ingeschakeld om de Siri-functies op de iPhone 4S te promoten.