'Apple volgt je klikgedrag in de App Store'
Volgens twee onderzoekers houdt Apple minutieus bij hoe en waar je tikt in de App Store-app. Zo kan het bedrijf precies zien wat je doet. En dat gebeurt niet volledig anoniem.
Volgens twee onderzoekers houdt Apple minutieus bij hoe en waar je tikt in de App Store-app. Zo kan het bedrijf precies zien wat je doet. En dat gebeurt niet volledig anoniem.
Zou jij Netflix met reclame willen kijken? Netflix Basic gaat op 3 november 2022 van start als abonnement met reclames tussendoor. Het komt in 12 landen beschikbaar, maar Nederland en Belgiƫ zitten er nog niet bij. Ook zijn er andere beperkingen.
Apple is mogelijk van plan om in meer van haar eigen apps reclames te gaan tonen. Dat levert bij veel gebruikers al meteen weerstand op en dat is een zeer logische reactie. Je hebt immers niet voor niets voor Apple gekozen. Maar als Apple het goed aanpakt kun je er ook profijt van hebben, op een manier die je misschien niet zo snel had verwacht.
In de App Store zijn we al gewend aan betaalde reclames voor allerlei apps. Nu zou Apple van plan zijn om dit ook uit te breiden, naar andere apps zoals Kaarten en Podcasts.
Bij iPod-reclames denk je misschien aan de bekende silhouetten. Maar Apple maakte veel meer reclames voor de muziekspeler. In deze video zie je ze allemaal.
Iedereen kent wel de 'Shot on iPhone' campagne. Apple benadrukt daarmee al jarenlang hoe makkelijk het is om met een iPhone mooie foto's te maken. Het idee ontstond zeven jaar geleden, spontaan.
Heb je een probleem met apptracking? Heb je last van een grijze en inactieve schakelaar voor de apptracking verzoeken? Mogelijk hebben we hier het antwoord voor je.
We zijn benieuwd hoe jij de nieuwe apptracking op de iPhone en iPad ingesteld hebt. Blokkeer jij alles of sta je juist tracking toe voor persoonlijkere advertenties? Laat het ons weten in de poll.
Apple heeft gaandeweg meer reclame toegevoegd aan de App Store. Sinds deze week zijn er nog wat extra reclameposities bijgekomen op het zoektabblad. Maar intern was er twijfel of het wel paste bij het publieke imago dat Apple probeert uit te stralen.
Apple heeft de afgelopen tijd in iOS 14.5 bij sommige gebruikers een nieuwe plek voor App Store-reclame getest. Vanaf nu is dit voor iedereen zichtbaar, ook in Nederland.
Apple gaat met ingang van iOS 14.5 nieuwe App Tracking Transparency-regels invoeren, waardoor adverteerders je minder makkelijk kunnen volgen. Vanaf 1 april 2021 worden apps afgewezen die de regels proberen te omzeilen of je een beloning geven in ruil voor tracking.
Apple staat een nieuwe aanklacht te wachten. In Frankrijk moet het bedrijf uitleggen hoe het zit met de advertentietool die ze gebruiken om eigen apps en diensten voor te trekken.