
Apple toont eerste iPad-reclamespot tijdens Oscar-uitreiking
Apple heeft tijdens de Oscar-uitreiking de eerste reclamespot voor de iPad getoond. Ook Steve Jobs was aanwezig, in een zwarte smoking.
Apple heeft tijdens de Oscar-uitreiking de eerste reclamespot voor de iPad getoond. Ook Steve Jobs was aanwezig, in een zwarte smoking.
Apple heeft nog een derde reclamefilmpje voor de iPhone uitgebracht. Deze keer gaat het om een vliegreis met het gezin, waarbij je kunt inchecken, een plek zoeken om te eten en filmpjes kijken. Maar je kunt ook op afstand de lampen thuis uitdoen.
Er zijn veel mensen die klagen over de Apple iPad. Onder andere omdat deze geen Flash ondersteunt, waardoor sommige websites onbruikbaar zijn. Nu heeft het weblog 9TO5Mac een ontdekking gedaan. In een promotiefilmpje, dat al vlak na de introductie beschikbaar was, is te zien hoe iemand de website van The New York Times bekijkt op de iPad. Er wordt een pagina getoond waar normaal Flash voor nodig is om deze te bekijken.
Shazam gaat samenwerken met Dockers om tijdens de Super Bowl opnieuw met iets vernieuwends komen. Het is de eerste keer dat Shazam op deze manier voor reclamedoeleinden wordt gebruikt.
AdMob heeft statistieken uit een onderzoek naar de mobiele advertentiemarkt bekend gemaakt dat 51% van deze markt in handen is van de iPhone wereldwijd.
Apple staat op het punt om Quattro Wireless te kopen. Deze aanbieder van mobiele advertenties is een directe concurrent voor Google's AdMob.
Japan gaat aan kop in de groeicijfers van AdMob: tussen januari en november 2009 is het aantal iPhone-gebruikers in Japan met 350 procent gegroeid. Nederland zat op iets meer dan 200%.
De Wall Street Journal brengt Apple's recente aankoop van Lala in verband met een andere aankoop: AdMob. Mogelijk wilde Apple Google dwarszitten bij de oprichting van een muziekdienst. En Google wilde AdMob om meer inzicht te krijgen in de App Store-economie.
Op de Vlaamse commerciële televisie is sinds kort een reclamespotje te zien van de iPhone 3GS. Mobistar stelt daarin een reeks applicaties voor de iPhone voor.
Volgens cijfers van AdMob zijn Android en iPhone samen goed voor 75% van het mobiele internetverkeer. De meeste gebruikers van mobiel internet zitten in de VS.
Eliminate Pro krijgt een extra mogelijkheid om energie te verdienen: door het uitvoeren van reclame-opdrachten, zoals het invullen van een enquête of het aanvragen van een creditcard.
Apple heeft patent gevraagd op een ad-supported besturingssysteem, waarbij bepaalde functies alleen te gebruiken zijn na het bekijken of beluisteren van een reclamespotje.