Adverteerders omzeilen UDID-verbod met andere identificatiecode
Adverteerders zouden UDID hebben omgeruild voor de identificatiecode ODIN om gebruikers te onderscheiden. Hierdoor kunnen ze advertenties bijvoorbeeld toespitsen op gebruikers.
Adverteerders zouden UDID hebben omgeruild voor de identificatiecode ODIN om gebruikers te onderscheiden. Hierdoor kunnen ze advertenties bijvoorbeeld toespitsen op gebruikers.
Ontwikkelaars maken 24 procent minder omzet wanneer zij geen gebruik maken van UDID. Dat terwijl Apple stilletjes aan is begonnen met het weigeren van apps die de unieke code benutten.
Apps die gebruik maken van het UDID worden nu door Apple geweigerd. Dit unieke identificatienummer is voor iedere iOS-apparaat anders en kan gebruikt worden om het gedrag van de gebruikers te meten. Ontwikkelaars moeten nu een eigen identificatienummer gebruiken.
Met ingang van iOS 5 hebben ontwikkelaars geen toegang meer tot de UDID, de unieke identificatie voor elk iOS-apparaat. Dit heeft mogelijk ingrijpende gevolgen voor verschillende partijen die hier gebruik van maken.
Eric Smith is van mening dat iPhone-applicaties niet goed met privacy omgaan. Het is makkelijk om de UDID aan de GPS-coördinaten van een persoon te koppelen.