Bekijk hoeveel tijd je de Facebook-app hebt gebruikt
Facebook laat je zien hoeveel tijd je hebt doorgebracht in de app. Ook kun je nu een maximale gebruiksduur instellen, voor als je Facebook-verslaafd bent. Zo werkt het.
Facebook laat je zien hoeveel tijd je hebt doorgebracht in de app. Ook kun je nu een maximale gebruiksduur instellen, voor als je Facebook-verslaafd bent. Zo werkt het.
Heb je last van een iPhone-verslaving? Met deze grijstinten-truc wordt je iPhone opeens een stuk minder aantrekkelijk.
Kijk je de hele dag naar je iPhone en denk je er ook aan op momenten dat je er niet mee bezig bent? Misschien is het dan tijd om te minderen. Ontdek in deze lijst vijf apps om je smartphoneverslaving aan te pakken.
De Nederlandse start-up Unpluq denkt dé oplossing gevonden te hebben tegen smartphoneverslaving. De Unpluq Tag werkte al op Android-telefoons maar sinds iOS 16 is het technisch gezien ook mogelijk om de tag op iPhones te gebruiken.
Motivaction heeft onderzoek gedaan naar smartphoneverslaving onder Nederlanders. De resultaten zijn opmerkelijk.
Kinderen zijn gek op iPhones en iPads. Maar hoe voorkom je dat ze verslaafd raken? Door goede afspraken te maken over schermtijd en enkele handige iOS-functies te gebruiken! In dit artikel lees je 5 tips om het iPhone- en iPad-gebruik van kinderen te beperken en te voorkomen dat kinderen te veel gebruik maken van het scherm.
De lidstaten van de World Health Organization hebben 'gameverslaving' officieel erkend als ziekte. Het obsessief spelen van games op de iPhone en andere apparaten is toegevoegd aan de lijst van geestelijke aandoeningen, die in 2022 van kracht wordt.
Smartphones en de apps die erop staan kunnen behoorlijk verslavend zijn. Heb je ook last van iPhone-verslaving, dan kun je er iets aan doen met deze 12 tips!
Smartphoneverslaving is een groeiend probleem, maar je kunt er iets aan doen. Bijvoorbeeld door Apple's Schermtijd te gebruiken... of door een Hi.Brain training te volgen.
PEGI, de kijkwijzer voor games, heeft aangekondigd dat ze een nieuw symbool gaan opnemen in hun ratingsysteem. Het nieuwe symbool gaat je waarschuwen dat de game gebruik maakt (of leunt op) aankopen in de game. De vraag is natuurlijk waarom dit nodig is, want je weet toch wat je koopt? Niet echt dus.
Binnen enkele weken van elkaar komen twee berichten in het nieuws die in eerste instantie niet zoveel met elkaar te maken lijken te hebben. Maar als je goed kijkt, kun je een interessant verband zien tussen de twee.
Tony Fadell speelt handig in op de bezorgdheid rondom smartphone-verslaving. De voormalige Apple-topman heeft wel wat ideeën hoe Apple het ouderlijk toezicht kan verbeteren. Die lijken rechtstreeks afkomstig uit de koker van Google: Apple moet alles gaan tracken.