Apple neemt creatief directeur van Wired magazine in dienst
Billy Sorrentino, de creatief directeur van Wired magazine, stapt over naar Apple om in het designteam van Jony Ive te werken.
Billy Sorrentino, de creatief directeur van Wired magazine, stapt over naar Apple om in het designteam van Jony Ive te werken.
Wired geeft Apple 4 dagen exclusiviteit bij bepaalde nieuwsartikelen. Het gaat daarbij om algemene onderwerpen. Bij iCulture vinden we dat niet kloppen.
Apple heeft op het Cannes Lions International Festival of Creativity een prestigieuze reclameprijs in de categorie print gewonnen.
Wired geeft het gratis ebook Wired @20 weg aan abonnees. Het bevat de beste artikelen van de afgelopen 20 jaar, waaronder een aantal baanbrekende verhalen en onthullingen.
Apple schikt voor een bedrag van 53 dollar met iOS-gebruikers die garantie werd geweigerd, omdat iPhones tekenen van waterschade hadden.
WIRED besteed in het augustusnummer aandacht aan Steve Jobs. Aan de hand van interviews met bekende mensen wordt de vraag beantwoord: wie zou Steve Jobs willen zijn?
Het eerste nummer van WIRED uit 1993 is nu als gratis download te vinden binnen de WIRED-app. In het nummer zijn toelichtingen en notities toegevoegd om uit te leggen hoe het tijdschrift destijds gemaakt werd.
Het technologieblad Wired ondersteunt voortaan de retina-resolutie van de nieuwe iPad. Ieder nummer vanaf de april-uitgave zal de hogere resolutie voortaan gebruiken.
Cartalog is een nieuwe app op de iPad waarmee je uitgebreide portfolio's, catalogi en presentaties mee kan maken. Toch werkt de applicatie eenvoudig dankzij een drag-and-drop interface en gegroepeerde opties.
De Amerikaanse uitgever Conde Nast was een van de eerste uitgeverijen met iPad-tijdschriften. Ze brachten publicaties uit voor Wired, GQ, Vanity Fair, Glamour en The New Yorker, maar gaan het nu rustiger aanpakken omdat de verkoop tegenvalt.
Wired Magazine geeft het laatste nummer gratis weg, dankzij sponsoring van Adobe. Verkeren tijdschriften op de iPad in zwaar weer, of is het juist een teken van succes?
Wired op de iPad wordt goedkoper: een nummer gaat $3,99 kosten en krijgt nieuwe content. Dat beweerde een topman van uitgever Condé Nast.