Twitter-app zet advertenties bovenaan je tijdlijn

Twitter zet vanaf nu First View-advertenties bovenaan je tijdlijn, telkens wanneer je inlogt. De advertenties zijn gedurende 24 uur te zien.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Twitter-advertenties First ViewNa alle ophef rondom #RIPTwitter kan de timing bijna niet slechter zijn: Twitter heeft aangekondigd dat ze voortaan advertenties bovenaan je tijdlijn gaan plaatsen. De advertenties zijn te zien, telkens wanneer je inlogt. Het gaat om een nieuwe functie voor adverteerders met de naam First View. Bedrijven kunnen betalen om bovenaan de tijdlijn te staan met promoted tweets.


Hieronder is een animatie te zien van zo’n advertentie:

De toppositie is slechts 24 uur beschikbaar, waarna er weer een andere advertentie kan verschijnen. Wat onduidelijk is, is of adverteerders ook een reeks advertenties kunnen kopen zodat ze meerdere dagen bovenaan in de tijdlijn staan. First View is momenteel al te zien bij een aantal fanatieke gebruikers in de VS en zal in de komende maanden wereldwijd beschikbaar komen.

Twitter legt uit dat mond-tot-mondreclame tegenwoordig belangrijker dan ooit is – en dat er geen beter sociaal platform voor is dan Twitter. Een van de bedrijven die adverteert is 20th Century Fox. Zij hebben een reclamebanner gekocht om de film ‘Mike and Dave Need Wedding Dates’ te promoten.

Informatie

Laatst bijgewerkt
9 februari 2016 om 15:09
Onderwerpen
,
Categorie
Apps

Reacties: 6 reacties

  1. Eindelijk.

  2. Het einde van Twitter nadert!

  3. Volgens mij is dit alleen in de Twitter web-omgeving en in de officiële Twitter-app. In 3rd-parties apps zal je er wel geen last van hebben.

  4. Was ook totaal niet te voorspellen. /s

    Dat krijg je als het product al bij voorbaat niet rondkomt. Op gegeven moment moet je mensen lastig vallen om de belofte aan investeerders na te komen.

  5. Innovatief hoor

  6. Dit zag ik al van mijlen ver aankomen…